<\/span><\/h3>\nZanim przejdziemy do samego mierzenia ramy roweru, warto odpowiedzie\u0107 sobie na pytanie, jaki to dok\u0142adnie rower posiadamy. Czy to g\u00f3ral, rower szosowy, czy mo\u017ce rower miejski? Ka\u017cdy z nich wymaga troch\u0119 innych parametr\u00f3w, ale metoda mierzenia ramy jest taka sama dla wszystkich rodzaj\u00f3w rower\u00f3w<\/b>. Je\u017celi ju\u017c wiemy, jaki to rower, mo\u017cemy powoli przej\u015b\u0107 do kroku drugiego.<\/p>\n<\/span>Krok 2: Rozpoznaj kluczowe elementy ramy roweru<\/span><\/h3>\nBy prawid\u0142owo zmierzy\u0107 ram\u0119 roweru<\/b>, musimy zlokalizowa\u0107 dwa kluczowe punkty na niej. Pierwszy z nich to miejsce, w kt\u00f3rym rura podsiod\u0142owa \u0142\u0105czy si\u0119 z suportem (tzw. \u015brodkowa cz\u0119\u015b\u0107 roweru), a drugi – g\u00f3rna cz\u0119\u015b\u0107 rury podsiod\u0142owej, gdzie umieszczone jest siode\u0142ko. Kiedy ju\u017c zidentyfikujemy te dwa punkty, b\u0119dziemy mogli przej\u015b\u0107 do kroku trzeciego, czyli mierzenia.<\/p>\n<\/span>Krok 3: Jak si\u0119 mierzy ram\u0119 roweru<\/span><\/h3>\nTeraz pora na najwa\u017cniejsz\u0105 cz\u0119\u015b\u0107, czyli na to, jak mierzy\u0107 ram\u0119 roweru<\/b>. We\u017amiemy miark\u0119, najlepiej metalow\u0105, oraz kogo\u015b do pomocy. Rozci\u0105gniemy miark\u0119 od \u015brodka suportu do g\u00f3rnej cz\u0119\u015bci rury podsiod\u0142owej. Warto zrobi\u0107 to dok\u0142adnie, aby uzyska\u0107 precyzyjne wyniki. Pomoc drugiej osoby na pewno si\u0119 przyda w momentach, gdy b\u0119dzie trzeba utrzyma\u0107 miark\u0119 prosto.<\/p>\n<\/span>Krok 4: Jak obliczy\u0107 ram\u0119 roweru<\/span><\/h3>\nTeraz, gdy ju\u017c wiemy, jak zmierzy\u0107 ram\u0119 rowerow\u0105<\/b> oraz znamy jej wymiary, pora na obliczenie w\u0142a\u015bciwego rozmiaru dla naszej postury. Istnieje kilka sposob\u00f3w obliczenia ramy, ale jeden z najbardziej popularnych to stosowanie wzoru procentowego. Ot\u00f3\u017c, aby wyznaczy\u0107 idealny rozmiar ramy:<\/p>\n
1. Mierzymy nasz ca\u0142kowity wzrost (np. 180 cm<\/i>).
\n2. W zale\u017cno\u015bci od rodzaju roweru, mno\u017cymy go odpowiednio przez: 0,57 dla roweru szosowego, 0,58 dla g\u00f3rala oraz 0,63 dla roweru miejskiego. <\/p>\n
W przypadku osoby, kt\u00f3ra ma 180 cm wzrostu i u\u017cywa roweru g\u00f3rskiego: 180 cm * 0,58 = 104,4 cm (rozmiar ramy)<\/i>.<\/p>\n<\/span>Krok 5: Sprawd\u017a sw\u00f3j wyb\u00f3r<\/span><\/h3>\nKiedy ju\u017c obliczymy odpowiedni\u0105 ram\u0119 rowerow\u0105, mo\u017cemy \u015bmia\u0142o sprawdzi\u0107, czy dobrze si\u0119 na niej czujemy. Warto, w miar\u0119 mo\u017cliwo\u015bci, wypr\u00f3bowa\u0107 kilka nieco wi\u0119kszych oraz mniejszych ram \u2013 by\u0107 mo\u017ce jeden z nich b\u0119dzie dla nas jeszcze bardziej komfortowy. <\/p>\n
Pami\u0119tajcie, \u017ce dobrze dobrana rama roweru<\/b> to gwarancja komfortu i bezpiecze\u0144stwa podczas jazdy, a tak\u017ce wi\u0119ksza efektywno\u015b\u0107 peda\u0142owania. Nie warto oszcz\u0119dza\u0107 czasu na jej mierzeniu, bo odpowiednia rama to inwestycja, kt\u00f3ra na pewno si\u0119 zwr\u00f3ci, gdy b\u0119dziemy cieszy\u0107 si\u0119 cudownymi chwilami na rowerze.<\/p>\n<\/span>W\u0142a\u015bciwe mierzenie i obliczanie ramy roweru – klucz do komfortu i efektywno\u015bci jazdy<\/span><\/h3>\n\nZakup roweru to inwestycja, kt\u00f3ra warto dobrze przemy\u015ble\u0107, bior\u0105c pod uwag\u0119 wszystkie kluczowe dla nas aspekty. Jednym z istotnych element\u00f3w, na kt\u00f3ry powinni\u015bmy zwr\u00f3ci\u0107 szczeg\u00f3ln\u0105 uwag\u0119, jest rama roweru. Wyb\u00f3r odpowiedniej ramy gwarantuje nie tylko komfortowe i bezpieczne u\u017cytkowanie pojazdu, ale r\u00f3wnie\u017c poprawia efektywno\u015b\u0107 peda\u0142owania. Oto 5 prostych krok\u00f3w, kt\u00f3re pomog\u0105 Ci zmierzy\u0107 i obliczy\u0107 w\u0142a\u015bciw\u0105 ram\u0119 dla Ciebie:\n<\/p>\n
\n- Okre\u015bl rodzaj posiadane roweru, tzn. czy masz do czynienia z g\u00f3ralem, rowerem szosowym czy rowerem miejskim?<\/li>\n
- Rozpoznaj dwa wa\u017cne punkty na ramie roweru: \u015brodkowa cz\u0119\u015b\u0107 suportu oraz g\u00f3rna cz\u0119\u015b\u0107 rury podsiod\u0142owej.<\/li>\n
- U\u017cyj metalowej miarki, rozci\u0105gnij j\u0105 od \u015brodka suportu do g\u00f3rnej cz\u0119\u015bci rury podsiod\u0142owej. Dok\u0142adno\u015b\u0107 pomiaru ma kluczowe znaczenie.<\/li>\n
- Oblicz wymarzon\u0105 ram\u0119 rowerow\u0105, mno\u017c\u0105c sw\u00f3j wzrost przez: 0,57 dla roweru szosowego, 0,58 dla g\u00f3rala i 0,63 dla roweru miejskiego.<\/li>\n
- Ostateczna weryfikacja: sprawd\u017a sw\u00f3j wyb\u00f3r, siedz\u0105c na kilku r\u00f3\u017cnych ram rower\u00f3w, dzi\u0119ki czemu mo\u017cesz do\u015bwiadczy\u0107, kt\u00f3ra rama najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.<\/li>\n<\/ol>\n
\nW\u0142a\u015bciwie dobrana rama roweru to przepustka do prawdziwego rowerowego do\u015bwiadczenia \u2013 swobodnej, wygodnej i efektywnej jazdy. Zatem warto po\u015bwi\u0119ci\u0107 chwil\u0119 na pomiar i obliczenie ramy, aby cieszy\u0107 si\u0119 ka\u017cd\u0105 minut\u0105 sp\u0119dzon\u0105 na dw\u00f3ch k\u00f3\u0142kach.<\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Dob\u00f3r odpowiedniej ramy roweru jest kluczowy dla komfortu jazdy oraz efektywno\u015bci peda\u0142owania. W odpowiednio dobranym rowerze mile sp\u0119dzimy…\n","protected":false},"author":1,"featured_media":3900,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"csco_singular_sidebar":"","csco_page_header_type":"","csco_page_load_nextpost":"","csco_post_video_location":[],"csco_post_video_url":"","csco_post_video_bg_start_time":0,"csco_post_video_bg_end_time":0,"footnotes":""},"categories":[251,1,209],"tags":[],"_links":{"self":[{"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3901"}],"collection":[{"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts"}],"about":[{"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/types\/post"}],"author":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/users\/1"}],"replies":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/comments?post=3901"}],"version-history":[{"count":0,"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/posts\/3901\/revisions"}],"wp:featuredmedia":[{"embeddable":true,"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media\/3900"}],"wp:attachment":[{"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/media?parent=3901"}],"wp:term":[{"taxonomy":"category","embeddable":true,"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/categories?post=3901"},{"taxonomy":"post_tag","embeddable":true,"href":"https:\/\/pzot.pl\/wp-json\/wp\/v2\/tags?post=3901"}],"curies":[{"name":"wp","href":"https:\/\/api.w.org\/{rel}","templated":true}]}}